Home / Интервюта / Jay Lumen интервю

Jay Lumen интервю

Jay Lumen е едно от най-големите имена на acid техното. Основателят на лейбъла Footwork е известен с изданията си на: Drumcode, Saved и 100% Pure. Звукът му е тъмен и мрачен, с енергия, която вдъхновява танца. Ето какво сподели той за предстоящата си музика, проекти и планове за бъдещето:

– Кое е любимото ви нещо, в процеса на създаване на собствен трак? Как описвате звука си?

– Ами обичам да създавам нещо ново. Всички тракове, които продуцирам, са мои деца – част от душата ми, сърцето и настроението ми в него момент. Формирам ги ден след ден в моето студио и се опитвам да вдъхвам живот в тях, докато не получат завършеност, точно като скулптор. Този творчески процес ми харесва точно, както първите моменти, когато пускам новите си парчета в моите шоута.
Хората обикновено казват, че имам “Jay Lumen sound” и толкова ми е приятно да чуя, че усещат нещо специално от моите тракове и DJ сетове.

Не мисля за звука си, честно. Не е толкова лесно да опишете звука, защото най-добре е да го чуете сами. Всъщност продуцирам и свиря техно, но много звуци ме вдъхновяват и няма значение от колко  жанрове от техното са.

– Можете ли да ни обясните творческия си процес?

– Huhh зависи от моите действителни идеи. Но най-важното е, че винаги имам нужда от добра идея и вдъхновение. Не седя в студиото си само, за да напиша следващо нещо. Това не е моят начин. Обичам да създавам fat kick и бас линията за траковете ми, без значение какъв е звукът. Просто имам тонове kick-ове, които съм създал и винаги ги променям за действителните парчета, но е толкова лесно да добавя основните си мелодии или идеи, ако просто трябва първо да добавя направените си kick-ове. В този случай не забравям истинската идея, преди да я създам. Понякога се събуждам сутринта и получавам хубаво вдъхновение, докато сънувам.

– Разкажете ни нещо повече за началната идея и вдъхновение за Resonance EP?

– Resonance EP е интересен. Един ден, когато бях в студиото си, започнах да работя върху мелодични техно неща, които не исках да завърша, тъй като всъщност наистина усещам по-тежките звуци. Но ден по-късно, получих хубави демо-та от един начинаещ, но талантлив продуцент, наречен Delph. Неговите мелодии бяха хубави и една от тях беше абсолютно подходяща за трака, върху който работех. Затова го помолих да направим сътрудничество. Преди всичко ми харесва връзката между два различни творчески процеса плюс това винаги се опитвам да помогна на изгряващите имена.
Затова завърших тази мелодична работа с него и добавих моя техно вариант на Resonance като B side мелодия. Екипът на Octopus обикна EP-то и го издаде на 20 Май.

– Скоро ще се завърнете на Drumcode, нали? Как усещате сътрудничеството си с DC?

– Да, Adam Beyer ще включи един от новите ми тракове – “Razor” към предстоящата компилация на Drumcode – A Side. Първоначално беше планирано да бъде издаден на моя собствен лейбъл, но Adam обикна този трак и го свиреше на участия и разбира се, аз бях много щастлив че иска да го издаде, чудесно е отново да си сътрудничим с легендарния му лейбъл. Drumcode е водещият техно лейбъл и марка на електронната музикална сцена и аз винаги ще съм щастлив да работя с Adam и DC.

– Когато става въпрос за вашия лейбъл Footwork, какво се случва?

– Току-що завърших съвсем нов трак Acid Techno, който скоро ще излезе на Footwork във винилов и цифров формат. Още не знам датата на пускане, но ще ви информирам веднага щом съм сигурен.

– Имате ли други проекти относно лейбъла?

– Да, разбира се, моят екип работи по предстоящите събития – получаваме толкова много искания от промоутъри и клубове за нощи на лейбъла. Честно казано, възнамерявах да го запазя като по-малък, тъй като още не исках да го изградя като голяма марка. Току-що го създадох за нови таланти и за себе си и нямах конкретен дългосрочен план, но трябваше да променя мнението си заради натиска от страна на пазара.

– Какви тракове пускате напоследък, за да взривите публиката по време на участие?

– Не е толкова лесно да отговоря, тъй като умът ми работи малко по-различно. Не мисля в тракове, а в сетове, когато свиря като DJ. Понякога даден трак не работи добре, ако го смесвате с погрешна секция от вашия сет, но можете да направите магия, ако почувствате подходящия момент…но, разбира се, винаги съм предпочитал bomb tracks. Харесвам траковете на: Fjaak, Keith Carnal, Dustin Zahn, KAS: ST или Shlomo например, но има толкова много други таланти. Пускам също и издания от: Arts Recordings, Figure, Regal’s Involve Records, JAM и Drumcode, но също така много харесвам малките почти непознати техно лейбъли. Понякога откривам толкова чудесни тракове от тях, специално от някои винилови лейбъли. Така че, не мога да подчертая един или два трака. Винаги смесвам различните звуци и се опитвам да създам свой собствен техно звук в моите сетове.

– Имали ли сте някакви творчески предизвикателства, докато работехте по музиката на скоро?

– Най-трудното творческо предизвикателство е ниското ниво на вдъхновение. Всеки продуцент го има понякога, то е като въртележка. Просто имам собствен начин как да се преборя с него. Просто оставям всичко. Не се опитвам да се натискам, когато съм в този период и не работя в студиото тогава. Просто свиря на моите шоута и пътувам много, за да видя много нови места и събирам вдъхновяващи моменти. Това работи наистина и винаги се връщам от обиколките си с много нови идеи. За щастие обикновено имам идеи, така че обикновено нямам лоши периоди, но когато ги имам, това е процесът за мен.

– Какви са плановете ти за бъдещето, работиш ли върху нова музика?

– Да, разбира се, както винаги. Паралелно работя върху повече тракове. Някои от тях ще бъдат толкова енергични, с тъмни техно звуци, но имам и няколко мелодични парчета. Ще ги чуете съвсем скоро.

About А. Йорданова

А. Йорданова

Check Also

Българска диджейка организира транс събитие в София с двама от най-известните чужди артисти в жанра

На 2ри Ноември в клуб Loud & Live, София ще се проведе транс събитие. Негов …

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Help-Desk