Home / Новини / Мърч или стрийминг? Как артистите могат да спечелят малко пари по време на карантината

Мърч или стрийминг? Как артистите могат да спечелят малко пари по време на карантината

Коронавирусът промени пейзажа на нощния живот и индустрията на електронната музика по начин, който досега не е бил предвиждан. Да бъдеш артист днес е по-трудно от всякога. Това важи особено за артистите от ниско и средно ниво, които няма да могат да пътуват в следващите месеци… И така, как артистите да оцелеят? И как можем да подкрепим любимите си DJ през тези смутни времена? Освен закупуването на записи, мърча и стрийминга изглежда са двата най-логически отговора.

Приходите от стрийминг не са достатъчни за повечето артисти, за да оцелеят и за съжаление това най-вероятно няма да се промени в следващите месеци. Ali Samadpour – основател на Business Techno, наскоро описа процеса на Prescient Digital: „Стрийминг услуги като Spotify, които имат 230 милиона потребители месечно до средата на 2019 г., дават на артистите голяма платформа за разпространение на музика, но те не са толкова добри за изпълнителите. Тарифите за заплащане продължават да се изменят в полза на стрийминг услугите, давайки на артистите по 0,006 долара на гледане в зависимост от платформата. Харесванията, коментарите и стриймовете не помагат на изпълнителя толкова, колкото другите източници на приходи като търговията примерно.“

Samadpour продължава давайки пример с германското дуо Pan-Pot, които са анализирали мърча и стрийминга и са осъзнали потенциала на стоките:

„Винаги е добре, да виждате хора, които обикалят с вашите тениски, вашето лого и вашето име върху тях из всички медии, така продажбите се умножават.“ – казва Tassilo Ippenberger от Pan-Pot. – „За нас това не е голяма печалба, защото никога не сме го правили в по-голям мащаб. Никога не сме го използвали като допълнителен източник на приходи за нашия собствен бизнес, но това е нещо, което планираме да подобрим за в бъдеще, защото определено има голям потенциал. “

Така че, нека да се върнем към нашия въпрос: мърч или стрийминг? Отговорът е лесен: утвърдените артисти трябва да използват мърч-а като източник на приходи.

Днешния световен мърчандайзинг и облекло е не само допълнителен източник на приходи, но и се явява като ефективна стратегия за брандиране и маркетинг на вашата марка и име. Стоките могат да помогнат не само за подобряване на вашата марка, но също така да осигурят втори източник на приходи, който може да бъде безценен в моменти като този, когато турнетата спрат.

About А. Йорданова

А. Йорданова

Check Also

24-часово социално дистанцирано парти ще се проведе в Амстердам на 20 Юни

24-часово музикално и арт събитие ще се проведе в A’DAM Toren and Sir Adam Hotel …

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Help-Desk